Nummerbehoud

on Jul 17, 2014 | 0 comments

Nummerbehoud
Als je wilt overstappen naar een andere aanbieder, maar je wilt je nummer behouden, bestaat er de mogelijkheid om je nummer over te zetten naar de nieuwe provider. Op die manier hoef je niet iedereen je nieuwe nummer te geven en hoef je je ook geen zorgen te maken dat je telefoontjes misloopt. Dit heet “nummerbehoud”. Altijd als je van provider verandert kun je nummerbehoud aanvragen, ook als je prepaid belt.

Hoe werkt het?
Het makkelijkste is om je nummerbehoud in te dienen bij je nieuwe provider zodat zij het kunnen afhandelen. Zij moeten ervoor zorgen dat je nummer binnen 10 werkdagen is overgezet. Als je huidige contract nog een tijdje doorloopt kun je ook aanvragen dat de overplaatsing op een latere datum plaatsvindt. Als je nummer is overgezet wil het namelijk niet zeggen dat je oude contract opgezegd is, deze loopt door tot de einddatum zoals in het contract vermeld. Wel is het belangrijk dat je nummerbehoud op tijd aanvraagt, minstens 1 maand voordat je contract afloopt.

Regels OPTA per 1 maart 2008: meer tijd voor nummerbehoud
In 2008 zijn de regels wat betreft nummerbehoud veranderd. Voor deze aanpassing van de regels moest de aanvraag en verwerking van nummerbehoud gebeuren voor het beëindigen van het oude abonnement. Sinds 2008 wordt het nummer vastgehouden door de oude provider tot een maand na het verlopen van het contract. Op die manier heb je meer tijd om nummerbehoud te regelen en ben je er zeker van dat je het nummer niet kwijtraakt.

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>